Pre meranie návštevnosti a konverzií (teda dokončených rezervácií) rezervačného systému môžete použiť službu Google Analytics, Google Ads, Facebook alebo Sklik.
Analýzy spustíte doplnením meracieho ID (iba ID, nie celého meracieho kódu) zvolené služby v:
Nastavenie - Rezervačný systém pre váš web - Meranie konverzií
Ak chcete sledovať návštevnosť rezervačného systému na vašom webe pomocou Google Analytics, presvedčte sa, že máte v poli Google Analytics ID nastavenú správnu hodnotu ID merania vášho účtu Google Analytics:
Nastavenie - Rezervačný systém pre váš web - Meranie konverzií
V novších účtoch má formát napr. G-A1B2C3D4E5, v starších účtoch napr. UA-123456789-1 a je samozrejme vždy unikátny pre váš účet.
Pri dokončení rezervácie odosiela Trevlix do Google Analytics (a tiež do Google Ads, pokiaľ máte službu nastavenú) udalosť "conversion".
Tento typ udalosti by ste si mali v Google Analytics označiť ako konverziu:
Google Analytics (verzia GA4): Prehľady - Zapojenie - Udalosti - riadok "conversion" - Označiť ako konverziu
Ak máte ešte staršiu verziu Google Analytics – Universal Analytics a z nejakého dôvodu nechcete upgradovať na aktuálnu verziu GA4, môžete si nastaviť sledovanie dokončených rezervácií pomocou merania cieľov.
Cieľ nastavíte v Google Analytics (verzia Universal Analytics) takto:
Správca - Ciele - Nový cieľ
a podľa obrázku nastavíte sledovanie regulárneho výrazu na "step=thankyou"
U niektorých účtov môže nastať problém s povolením meracieho kódu vo vnútri rezervačného iframe.
Ak ste si istí, že máte všetko nastavené správne a ani po 48 hodinách nevidíte testovacie prístupy a rezervácie v Google Analytics, môžete skúsiť doplniť do konfigurácie domén okrem vašej domény aj doménu rezervačného systému book.trevlix.com v Google Analytics (verzia GA4): Správca - Dátové streamy - zvoliť stream - Ďalšie nastavenia značkovania - Konfigurácia vašich domén
Tento krok ale nevykonávajte zbytočne, Trevlix už v meracom kóde sám zasiela inštrukciu na povolenie domény.
Služba merania návštevnosti a konverzií je poskytovaná ako doplnok zadarmo bez záruky a bez bezplatnej individuálnej podpory.
Súčasný stav je taký, že dôraz na súkromie návštevníkov Internetu je čím ďalej silnejší a východzie nastavenia prehliadačov sú čím ďalej reštriktívnejší v povoľovaní cookies a technológií potrebných na meranie návštevnosti. Pokiaľ prehliadač návštevníka nepovolí tieto funkcie, nemožno bohužiaľ nič zmerať. Dá sa očakávať, že celý odbor analýz návštevnosti prejde veľkou zmenou smerom k výraznému obmedzeniu schopnosti prevádzkovateľa webu získať ucelenejšie dáta o návštevnosti a konverziách.
Ak si želáte, aby sme vám nastavenie vykonali alebo skontrolovali, budeme potrebovať pridelenie prístupu do Google Analytics.
V prípade vyžiadaného zásahu z našej strany sa jedná o platenú službu individuálnej podpory.