Často sa stáva, že prevádzkovateľ alebo majiteľ prevádzkuje viac ubytovacích zariadení naraz.
V takom prípade rieši otázku:
Väčšinou je odpoveď jednoduchá:
Pokiaľ sa jedná o viac ubytovacích jednotiek (izby, apartmány) na rovnakej adrese, pod rovnakým názvom ubytovacieho zariadenia, tak sa bude jednať o jedno ubytovacie zariadenie (hotel alebo penzión s viacerými izbami, skupina apartmánov v jednom objekte, skupina chatiek na jednom pozemku) a stačí teda jeden účet Trevlixu.
Naopak, pokiaľ sa jedná o samostatné ubytovacie zariadenia s inou adresou, potom pre každé ubytovacie zariadenie je potrebné založiť samostatný účet Trevlixu.
Prevádzkovatelia si niekedy hovoria, že radšej ušetria nejakú stokorunu a dajú všetky ubytovacie jednotky (izby, apartmány, chaty) rôznych ubytovacích zariadení do jedného účtu a ešte „budú mať všetko pekne pohromade“.
V skutočnosti si však iba skomplikujú prácu v mnohých oblastiach.
Majú potom síce všetko pohromade, ale problém je v tom, že majú na jednej hromade nesúvisiace dáta.
Všetky PMS (systémy pre ubytovacie zariadenia), sú určené pre jedno ubytovacie zariadenie. Ak je ich vložených do jedného účtu viac, vznikne problém napríklad:
A nielen všetky PMS (systémy pre ubytovacie zariadenia), ale aj OTA (katalógy ubytovania) majú 1 účet vždy určený len pre 1 ubytovacie zariadenie.
Napr. Booking.com vám nepovolí v jednom účte pod jedným ID vložiť viac ubytovacích zariadení na rôznych adresách. (Umožní vám viac ubytovacích zariadení prepojiť, ale to je niečo iné, k tomu sa dostaneme nižšie.)
Možno ste si ako prevádzkovateľ vzdychli: Prečo si mám zakladať ďalší účet na Bookingu, keď už jeden mám? Ale ide o to, že hosť si rezervuje ubytovanie buď v penzióne A v Olomouci alebo penzióne B v Brne. Fakt, že oba penzióny prevádzkuje rovnaký majiteľ alebo prevádzkovateľ, nie je pre hosťa primárna, pre neho je podstatné, v akom ubytovacom zariadení si rezervuje ubytovanie. A z tohto pohľadu sa na to musí pozerať aj katalóg ubytovania.
Takže ak už máte napríklad účet pri Bookingu, a máte tu ubytovacie zariadenia založené oddelene, založte si vždy zodpovedajúcim spôsobom oddelene účty aj v Trevlixe. Inak totiž nebude možné aktivovať Channel manager na synchronizáciu obsadenosti a cien.
Ak v prehliadači na bezpečnom zariadení umožníte uloženie oboch hesiel, potom prepnutie medzi účtami bude záležitosť maximálne 3 sekúnd.
Ale vieme, že čas je vzácny a jednoduchosť a pohodlie užívateľa je pre nás zákon č. 1.
Ako prepojiť viac účtov Trevlixu a prepínať na iné ubytovacie zariadenia?