Booking.com - príprava na aktiváciu Channel manageru
Channel manager zaistí medzi Trevlixem a Booking.com:
- synchronizáciu obsadenosti
- import rezervácií z Booking
- synchronizáciu cien a obmedzení pre katalóg Booking (možno nastaviť ľubovoľnú prirážku k cenám Trevlixu)
Cena Channel manageru
Pred aktiváciou Channel manageru si prosím skontrolujte aktuálnu cenu služby https://www.trevlix.sk/sk/cennik/ (nižšie na strane) a uistite sa, že s ňou súhlasíte.
Synchronizáciu nie je možné vypínať a zapínať napr. mimo sezónu, došlo by k narušeniu integrity prepojenia a bolo by nutné vykonať novú aktiváciu Channel manageru).
Ak si prajete aktivovať Channel manager
- Ak ešte nemáte založený účet ubytovacieho zariadenia Booking.com, založte si ho tu: https://join.booking.com/?lang=cs
 Upozornenie: Ak sa vás Booking pri registrácii bude pýtať, či používate Channel manager, odpovedzte, že nie. Inak by sa mohlo stať, že vám Booking zablokuje možnosť aktivácie ubytovacieho zariadenia a vytváranie užívateľských prístupov až do doby, než aktivujete Channel manager - a aktivácia Channel manageru sa týmito blokáciami paradoxne veľmi skomplikuje.
- Skontrolujte si zhodu ubytovacích kapacít, teda či máte všetky typy izieb z Booking v správnom počte tiež v Trevlixu a či súhlasí maximálny počet hostí v každom type izby (odchýlky spôsobené špecifickým spôsobom nastavenie počtu detí na Bookingu nemusíte riešiť). 
 Bude pre Vás tiež prehľadnejšie, ak si v Bookingu pomenujete typy izieb rovnako ako v Trevlixu (extranet Booking - Ubytovacie zariadenie - Informácie o ubytovacích jednotkách - zvoliť typ izby - Alternatívny názov).
- Skontrolujte si, či máte v Trevlixu aktivovaný modul Ceny a máte zadané ceny izieb. Nevadí, ak chcete mať inú východiskovú menu v Trevlixu a inú v bookingu, Trevlix sa postará o konverziu meny.
 Pokiaľ máte v Bookingu viac Cenových kategórií, overte, že máte jednu základnú cenovú kategóriu Standard a všetky prípadné ďalšie cenové kategórie sú odvodené percentuálnou odchýlkou od tejto kategórie Standard.
- Prideľte nám prosím prístup do účtu admin.booking.com pre Vaše ubytovacie zariadenie, aby sme mohli nastaviť spojenie s Channel managerom.
- Jednoduchý postup pridelenia prístupu do Booking.com nájdete tu (neposielajte nám prosím vaše heslo do Booking.com ale vytvorte len podľa návodu prístup pre náš účet)
- Pošlite nám prosím info, akú Vám máme nastaviť úvodnú prirážku k cenám Trevlixu pre katalóg Booking.com. Obľúbená prirážka je 15% vo výške provízie katalógu Booking, ale to je len na vás. Dá sa neskôr kedykoľvek zmeniť.
Po pridelení prístupu do Booking overíme tiež my zhodu nastavenia ubytovacích kapacít v Booking a Trevlixu a potom Vás budeme informovať o termíne aktivácie Channel manageru.
Poznámka: Správny postup úvodnej synchronizácie obsadenosti
Pri úvodnom importe z Bookingu.com sa do Trevlixu importujú všetky budúce rezervácie z Booking.
Rezervácie z Booking.com teda v Trevlixu pred aktiváciou Channel manageru mať nemusíte.
(To je ideálny stav. Ak rezervácie z Booking už v Trevlixu máte, bude potreba je po aktivácii Channel manageru stornovať a namiesto nich importovať rezervácie z bookingu, ktoré už budú prepojené na automatickej zmeny stavu z Booking - toto pre Vás obvykle vyriešime my ihneď po aktivácii Channel manageru.)
Všetky rezervácie z iných zdrojov ako Booking (napr. email, telefonické objednávky) si prosím zaevidujte v Trevlixu ešte pred aktiváciou Channel manageru, aby sa po aktivácii z Trevlixu do Booking exportovala správna obsadenosť, obsahujúce rezervácie zo všetkých iných zdrojov.
Vysvetlenie: Niektorí prevádzkovatelia si v Booking rezervácie z iných zdrojov (napr. email, telefonické objednávky) zaznamenávajú formou "uzavretie izieb" (nie je to správny ani obvyklý postup, v Booking by mala byť znížená kapacita ubytovania, ale už sme sa stretli aj s týmto nesprávnym postupom "uzavretie izby" na Booking). Všetky tieto uzavreté termíny v Booking musíme tesne pred aktiváciou Channel manageru otvoriť (vykonávame my) a po aktivácii už správnu obsadenosť exportuje do Bookingu Trevlix.

