Booking.com - príprava na aktiváciu Channel manageru

Channel manager zaistí medzi Trevlixem a Booking.com:

  • synchronizáciu obsadenosti
  • import rezervácií z Booking
  • synchronizáciu  cien a obmedzení pre katalóg Booking (možno nastaviť ľubovoľnú prirážku k cenám Trevlixu)

Cena Channel manageru

Pred aktiváciou Channel manageru si prosím skontrolujte aktuálnu cenu služby https://www.trevlix.sk/sk/cennik/ (nižšie na strane) a uistite sa, že s ňou súhlasíte.

⚠️Mesačné poplatky sa platia od aktivácie až do písomne ohlásenej deaktivácie Channel manažéra (napr. dotazom priamo z Trevlixu, na emaile podpory)⚠️

Synchronizáciu nie je možné vypínať a zapínať napr. mimo sezónu, došlo by k narušeniu integrity prepojenia a bolo by nutné vykonať novú aktiváciu Channel manageru).

Ak si prajete aktivovať Channel manager

  1. Ak ešte nemáte založený účet ubytovacieho zariadenia Booking.com, založte si ho tu: https://join.booking.com/?lang=cs
    Upozornenie: Ak sa vás Booking pri registrácii bude pýtať, či používate Channel manager, odpovedzte, že nie. Inak by sa mohlo stať, že vám Booking zablokuje možnosť aktivácie ubytovacieho zariadenia a vytváranie užívateľských prístupov až do doby, než aktivujete Channel manager - a aktivácia Channel manageru sa týmito blokáciami paradoxne veľmi skomplikuje.
  2. Skontrolujte si zhodu ubytovacích kapacít, teda či máte všetky typy izieb z Booking v správnom počte tiež v Trevlixu a či súhlasí maximálny počet hostí v každom type izby (odchýlky spôsobené špecifickým spôsobom nastavenie počtu detí na Bookingu nemusíte riešiť).
    Bude pre Vás tiež prehľadnejšie, ak si v Bookingu pomenujete typy izieb rovnako ako v Trevlixu (extranet Booking - Ubytovacie zariadenie - Informácie o ubytovacích jednotkách - zvoliť typ izby - Alternatívny názov).
  3. Skontrolujte si, či máte v Trevlixu aktivovaný modul Ceny a máte zadané ceny izieb. Nevadí, ak chcete mať inú východiskovú menu v Trevlixu a inú v bookingu, Trevlix sa postará o konverziu meny.
  4. Prideľte nám prosím prístup do účtu admin.booking.com pre Vaše ubytovacie zariadenie, aby sme mohli nastaviť spojenie s Channel managerom.
  5. Jednoduchý postup pridelenia prístupu do Booking.com nájdete tu (neposielajte nám prosím vaše heslo do Booking.com ale vytvorte len podľa návodu prístup pre náš účet)
  6. Pošlite nám prosím info, akú Vám máme nastaviť úvodnú prirážku k cenám Trevlixu pre katalóg Booking.com. Obľúbená prirážka je 15% vo výške provízie katalógu Booking, ale to je len na vás. Dá sa neskôr kedykoľvek zmeniť.

 Po pridelení prístupu do Booking overíme tiež my zhodu nastavenia ubytovacích kapacít v Booking a Trevlixu a potom Vás budeme informovať o termíne aktivácie Channel manageru.

Poznámka: Správny postup úvodnej synchronizácie obsadenosti

Pri úvodnom importe z Bookingu.com sa do Trevlixu importujú všetky budúce rezervácie z Booking.

Rezervácie z Booking.com teda v Trevlixu pred aktiváciou Channel manageru mať nemusíte.

(To je ideálny stav. Ak rezervácie z Booking už v Trevlixu máte, bude potreba je po aktivácii Channel manageru stornovať a namiesto nich importovať rezervácie z bookingu, ktoré už budú prepojené na automatickej zmeny stavu z Booking - toto pre Vás obvykle vyriešime my ihneď po aktivácii Channel manageru.)

 

Všetky rezervácie z iných zdrojov ako Booking (napr. email, telefonické objednávky) si prosím zaevidujte v Trevlixu ešte pred aktiváciou Channel manageru, aby sa po aktivácii z Trevlixu do Booking exportovala správna obsadenosť, obsahujúce rezervácie zo všetkých iných zdrojov.

 

Vysvetlenie: Niektorí prevádzkovatelia si v Booking rezervácie z iných zdrojov (napr. email, telefonické objednávky) zaznamenávajú formou "uzavretie izieb" (nie je to správny ani obvyklý postup, v Booking by mala byť znížená kapacita ubytovania, ale už sme sa stretli aj s týmto nesprávnym postupom "uzavretie izby" na Booking). Všetky tieto uzavreté termíny v Booking musíme tesne pred aktiváciou Channel manageru otvoriť (vykonávame my) a po aktivácii už správnu obsadenosť exportuje do Bookingu Trevlix.